Köpvillkor

 
Priser
Vi förbehåller oss rätten att ändra priser på hemsida och i publikationer utan föregående avisering. Priser som gäller vid beställningstillfället gäller även vid leveranstillfället.
 
Orderbekräftelse
När du fullföljt orderprocessen och ordern är skickad till oss får du automatiskt en orderbekräftelse via e-post. Det är därför mycket viktigt att du lämnat en korrekt e-post adress vid registreringen. E-post adressen används om vi måste kontakta dig angående din order.
 
Leverans
Vi skickar alla våra paket med fraktbolaget DHL. De har ca 1 300 stycken ombud och de finns i hela landet. På bensinstationer, affärer, kiosker och mycket mer.Vi skickar med DHL på grund av vi har paket som ofta är långa eller stora i omkrets.
DHL Servicepoint
Med DHL Servicepoint kan du enkelt hämta ut ditt paket på närmsta ombud. Vi väljer automatiskt det ombud som finns närmst din postadress. Om du själv vill kolla vart dina ombud finns, kan du enkelt söka på DHL Servicepoint.
 
Svar på frågor om din sändning får du omgående på 0771-345 345. Ha ditt sändningsnummer till hands. Sändningsnumret får du skickat till din e-postadress, när vi sänder dina varor.
 
Långa och tunga paket
Stora paket till storleken och paket som väger över 20 kg skickas med DHL Paket eller DHL Stycke. Dert beror på att de är för stora att hanteras av utlämningsställen. De måste köras hem till dig och lämnas vid dörren. Utkörningen sker dagtid och DHL kontaktar dig och bestämmer tid tillsammans med dig.
 
 
Beställda produkter
Alla beställningar är bindande, vänligen kontrollera er beställning så att misstag inte kan uppstå. Försäljning kan ej ske till omyndiga eller beställare under 18 år.
 
Betalning
 
Klarna Faktura
Klassikern bland enkla och trygga betalningar. När du handlar på faktura med Klarna får du alltid hem dina varor innan du betalar. Du betalar aldrig för något som är fel eller inte dyker upp. Det är enkelt, riskfritt och praktiskt. Dessutom betalar du hela beloppet direkt, så att det är ur världen.
 
Klarna Konto
Med Klarnas konto samlas dina köp under en månad på en faktura som kommer i slutet av månaden efter. En samlad månadsfaktura betyder en enda betalning och ett enda OCR-nummer. Det är smidigt. Du kan betala hela fakturabeloppet varje månad om du vill. Eller dela upp totalbeloppet och delbetala det flexibelt.
 
Kredit och kontokort
Vi accepterar även Visa och Mastercard
 
Transportskador
 
1. Synliga skador ska vara noterade på frakthandlingen / handskannern i samband med mottagningen av godset. Om inte detta är gjort blir reklamation ej möjlig.
 
2. Dolda skador (uppackningsskador) ska anmälas till Röshults inom 7 dagar från mottagandet.
 
3. Behåll alltid skadat gods och emballage samt gör det tillgängligt för eventuell besiktning
 
4. Maila reclaims@roshults.se Bifoga: Foto, order.nr, sändningsnummer och information om skadan.
 
5. Godkänns transportskadan driver Röshults ärendet vidare mot DHL och skickar ny vara (normalt inom 5 arbetsdagar).
 
Felaktig vara
 
1. Skall reklameras till reclaims@roshults.se inom 5 dagar från mottagardatum. Bifoga: Bilder, beskrivning, order nummer
 
2. Röshults behandlar ärendet och meddelar dig som kund om det är en godkänd reklamation.
 
3. Vid godkänd reklamation skickar Röshults Svenska Hantverk AB ut ny vara tillsammans med retursedel.
 
4. Retursedeln fäster du på paketet som DHL hämtar upp på en utsatt tid. Om du inte kan vara hemma den utsatta tiden, ringer du 0771-345 345 och uppger ett bokninsnummer du får med i returpaketet av oss. Du kommer då själv överens med DHL om en ny upphämtningstid.
 
5. Om den godkända reklamationen inte retuneras till Röshults inom 10 dagar, debiteras den nya varan samt frakten till fullo.
 
Ångerrätt
Enligt distansavtalslagen har man som konsument rätt att ångra sitt köp utan att behöva ange orsak, under förutsättning att varan sänds tillbaka till oss i oförändrat och oskadat skick inom 14 dagar från det att man tagit emot varorna. Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka hela och ouppackade varor betalar vi tillbaka det belopp som du har betalat.
Returnerade varor ska vara oanvända och i obruten originalförpackning.
Fraktkostnaden står köparen för.
 
Bank/Kreditkort
Vi accepterar bankkort VISA. Korttransaktioner sköts av Nets (http://www.nets.se) som garanterar att din kortinformation sänds krypterad via SSL (Secure Sockets Layer). Nets är en Payment Service Provider (PSP) och erbjuder tjänster och lösningar för betalningar, från integrerade kortbetalningar och e-presentkort till Internetbetalningar. Aurigas verksamhet är certifierad enligt kortbranschens säkerhetsstandard PCI DSS, vilket innebär säkra transaktioner. Ingen kortinformation hanteras eller sparas således på våra servrar eller i våra databaser.
 
Garantier
Roshults.se säljer med ett års garanti om inte annat anges i produktbeskrivningen. Garantin gäller i Sverige. I övrigt tillämpas för privatpersoner gällande konsumentköplag. Samtliga produkter kan användas i Sverige.
 
Allmänna villkor
För att få handla i vår Internetbutik krävs att du fyllt 18 år eller har målsmans medgivande. Genom att du skickar iväg din order bekräftar du också köpet och godkänner därmed våra köpvillkor. Alla varor tillhör Röshults till dess att vi erhållit full betalning.
 
Personuppgifter
Vi sparar bara de person- och adressuppgifter som är nödvändiga för att vi ska kunna expidera din order och kunna ge dig full service. Inga personuppgifter görs tillgängliga för tredje part med undantag för Nets som hanterar eventuella korttransaktioner. Vi varken ser eller sparar någon kortinformation, den sänds krypterad direkt från Auriga till banken.
 
Övrigt
Vid eventuell tvist så följer vi naturligtvis Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.