Leverans


Våra produkter har en tillverkningstid på cirka 2-3 veckor innan vi kan leverera dem till dig som kund. En del produkter har vi på lager och då går det snabbare. Men det kan också ta längre tid då vi under vissa perioder har ett mycket högt tryck på tillverkning och försäljning av våra produkter. Var gärna ute i god tid för att beställa din vara.


Transporten sker med DHL eller Schenker, men du kan även välja att hämta själv på vårt lager i Falkenberg efter överenskommelse. Välj det leveransalternativ som passar bäst efter att du lagt den valda produkten i varukorgen.



Fraktkostnad



Fraktkostnaden är baserad på varans vikt, storlek och inom vilken zon varan skall levereras -
Fraktkostnaden ser du när du lagt varan i varukorgen och sedan går till kassan. Där väljer du det leveransalternativ som passar dig bäst och inom vilken zon varan skall levereras. När du bockat i detta kommer fraktkostnaden att synas. Köpet genomförs inte förrän du valt -Genomför köp- så du kan lätt gå tillbaka och lägga i fler varor eller ändra vara och se hur frakten ändrar sig innan du går vidare och genomför köpet.  

Frakt till en ö - Vill du beställa leverans till en ö som inte har vägförbindelse kommer fraktkostnaden att öka en del. Systemet i kassan kan inte räkna ut det faktiska priset för leverans till öar. Kontakt oss innan du genomför köpet för att få pris på vad frakten kostar eller kontakta oss direkt efter genomförd beställning. Välj inte direktbetalning utan välj faktura så att vi kan gå in och justera kostnaden för frakten på din faktura i efterhand.



Leveransalternativ


Hemleverans


När frakten bokats av oss får du ett meddelande att varan är på väg. Fraktbolaget hämtar varan hos oss och lastar sedan av den på sin terminal. Därefter skickas ett meddelande till dig med förslag på leveransdag. Du får svara på meddelandet och bekräfta det alternativ som uppges eller ringa fraktbolaget och komma överens om en annan dag som kanske passar dig bättre. Du måste vara hemma för att ta emot leveransen och uppvisa din legitimation.

Om du inte är på plats när fraktbolaget kommer med leveransen debiteras du en extra kostnad på 270 kr för att de måste köra tillbaka varan och lasta av den på terminalen igen. Den extra kostnaden lägger vi till på din faktura. (Om du redan betalt med kort eller direktbetalning skickar vi istället en faktura i efterhand för den extra kostnaden.)  


Hemleverans kvällstid

"Hemleverans kvällstid" innebär leveranser efter 16:00. Detta alternativ kan medföra någon dags fördröjning av leveransen. Det tillkommer även en extra kostnad för att boka detta och priset varierar stort över hela landet. Kontakta oss för att boka detta alternativ och få information gällande vad den extra kostnaden till din bostad kan bli. (Tyvärr erbjuds inte detta alternativ på alla orter i Sverige.) 


Om du inte är på plats när fraktbolaget kommer med hemleveransen debiteras du en extra kostnad på 270 kr för att de måste köra tillbaka varan och lasta av den på terminalen igen. Den kostnaden lägger vi till på din faktura. (Om du redan betalat med kort eller direktbetalning skickar vi istället en faktura i efterhand med den extra kostnaden.)  

Hemleverans utan kvittens


Om du inte har möjlighet att vara hemma och invänta fraktbolaget kan du välja "leverans utan kvittens". Du sparar dessutom in någon dag på leveranstiden med detta alternativ. Fraktbolaget lämnar varan vid din bostad även om du inte är hemma. Väljer du detta leveransalternativ är det viktigt att du är medveten om att skulle varan bli stulen efter att den levererats till din adress är det du själv som får stå för förlusten.

För att välja ”leverans utan kvittens” bockar du i din zon för Hemleverans och genomför beställningen/köpet till fullo. Direkt efter skickar du ett mail till oss där du uppger att du önskar leverans utan kvittens, ditt namn, adress och ordernummer. Vi meddelar då fraktbolaget att varan skall levereras utan kvittens.

Att boka detta alternativ kostar inget extra om man meddelar oss önskemålet direkt vid beställningen. Men om vi redan bokat frakten för din vara och du som kund i efterhand kommer på att du vill ändra från vanlig hemleverans till "leverans utan kvittens" så tar fraktbolaget en extra kostnad på 240 kr för att ändra fraktmetoden. Vi måste därför lägga till den extra kostnaden på din faktura. (Har du redan betalat med kort eller direktbetalning så kommer en separat faktura för den extra kostnaden i efterhand.)


Företagsleverans


Varan levereras direkt till angiven företagsadress. Skriv gärna ett meddelande till oss med eventuella öppettider. Fraktbolaget förväntar sig att folk finns på plats när de kommer med leveransen. Är det ingen på plats skickas varorna tillbaka till terminalen och en extra kostnad tillkommer. Fraktbolaget aviserar inte innan de kommer.

Önskar ni få ett meddelande från chauffören strax innan leverans (15-30 minuter innan) tillkommer en extra kostnad på 160 kr.

Om ni önskar avisering där ni och fraktbolaget kommer överens om en leveransdag tillkommer en kostnad på 250 kr. OBS! Vid beställning av större volymer går det ej att välja avisering. Då skickas varorna med direktleverans utan att fraktbolaget först lastar av varorna på en terminal.


Hämta själv på vårt lager i Falkenberg


Välj leveransalternativet ”hämta själv”. När varan är klar att hämta skickar vi ett meddelande till den mailadress du uppgett vid beställningen. Det är viktigt att vi först kommer överens om en tid innan du åker till vårt lager för att hämta varan.



Hämta själv på terminal


För att välja "hämta själv på terminal" bockar du i hemleverans och den zon dit varan skall levereras. Genomför sedan köpet till fullo. Direkt efter skickar du ett mail till oss där du meddelar oss att du önskar hämta själv på fraktbolagets terminal. Priset blir det samma som vid hemleverans.

OBS! Att hämta själv hos DHL kostar 160 kr extra utöver ordinarie fraktkostnad. (Det är DHL som tar ut den extra avgiften för att lämna ut varorna. Vi lägger till kostnaden på din faktura.) Vi skickar ett meddelande till dig när frakten blivit bokad av oss och sedan skickar DHL ett meddelande till dig när varan finns på plats på deras terminal. Du har sedan 5 vardagar på dig att hämta ut varan innan den skickas tillbaka.


Vid beställning av kantstöd med längd 3 meter är "hämta själv på terminal" ett vanligt alternativ eftersom de långa kantstöden inte går att leverera med hemleverans till privatpersoner. Kantstöden skickas till den Schenkerterminal som ligger närmast dig och du får själv hämta dem där. När du lagt varan (kantstöd med längd 3 m) i varukorgen och går till kassan väljer du hemleverans till den zon där du bor. Den kostnad som räknas ut för frakten är baserad på just de långa kantstöden och är det pris det kostar att hämta själv på terminal, alltså inte det pris som en hemleverans skulle kostat om det gick att få det levererat till sin bostad, vilket inte går.  

Efter genomfört köp skickar du ett meddelande till oss där du skriver att du vill hämta själv på Schenkers terminal. Vi bokar frakten till den Schenkerterminal som ligger närmast dig. Efter att frakten bokats av oss skickar vi ett meddelande till dig med en länk där du kan följa din leverans och se när den är framme på terminalen. Du kan sedan åka till terminalen och hämta dina varor där.



Fraktzoner


Nedan ser du olika fraktzoner. När du kommer till kassan bockar du i det leveransalternativ och den fraktzon som passar för din leverans. (Hämtar du varan direkt på vårt lager i Falkenberg behöver ingen fraktzon väljas.)